TMS Tedavisi Nedir? Hangi Hastalıklarda Uygulanır ?

Değişen dünya düzeninde psikolojik rahatsızlıkların çok arttığını,hafife alınmaması gerektiğini  ve  tüm hayatı etkileyebildiğini görmekteyiz. Her geçen gün bu durumlarla ilgili yeni yöntemler, yeni tedaviler çıkmaktadır.
TMS (Transkraniyal Manyetik Stimülasyon) Tedavisi de bunlardan biridir ve adını son zamanlarda çok sık duyduğumuz bir tedavidir. Hatta bazı haber sitelerinde  hafıza sildirme ,beyin sildirme yöntemi gibi lanse edilmiştir. Fakat TMS Tedavisi hafıza silmez, takıntılar yok olur.Yani hiçbir şeyi unutmayız.Hatta daha berrak hafıza ve algı açıklığı yaptığı söylenir.

TMS Tedavisi diğer adıyla TMU Tedavisi ülkemizde çok da  yeni bir tedavi değildir.  Özellikle 2002 den beri tüm dünyada FDA onaylı uygulanmaktadır. 2002 de Depresyon tedavisi için FDA onayı alırken 2007 de Migren için ayrı onay almıştır.

TMS Tedavisi özellikle kronikleşmiş psikolojik hastalılarda ,dirençli depresyonlarda ve hamilelik döneminde olan anne adaylarına uygulanmaktadır. Hamilelik döneminde anne adayları ilaç kullanamadıkları için bu tedaviyi tercih etmektedir. Bu tedavinin hiç bir yan etkisi yoktur. Dirençli  depresyonlarda ise ilacın yetersiz kaldığı durumlarda TMS tedavisi çok tercih edilmektedir. Bazı panik atak, takıntı ve kaygı bozukluğu olan danışanların da yan etkisi olmadığı için TMS tedavisini tercih ettiğini görmekteyiz.

TMS Tedavisi Nasıl Uygulanmaktadır?

Mıknatıs kaplı bir başlığın kafa üzerine koyularak aralıklı olarak manyetik atışlar verilerek yapılmaktadır. Hasta uygulama yapılırken normal oturma pozisyonunda olur. Coil kafa üzerine yerleştirir ve atışlar başlar.Toplamda 20-30 dk arası sürmektedir. Hiç bir yan etkisi olmadığı gibi hastalarımız  uygulama sırasında ağrı sızı bile hissetmez.

TMS Tedavisi Kimlere ve Hangi Hastalıklara Uygulanabilir?

Genelde 18 yaş üzeri herkese uygulanabılmektedir.(hamile anne adayları da dahil)
Depresyon, Panik Atak, OKB (Takıntı), Migren, Kaygı Bozuklukları ,Parkinson ve Alzheimer gibi hastalıklarda kullanılabilir.

TMS Tedavisi Kaç Seans Gereklidir?

TMS Tedavisi minimum 10 seans yapılmaktadır. Bazen 5 seans alsam olur mu gibi sorular gelmektedir fakat 10 seansın altında tedavinin kalıcılığı yoktur.Danışanlarımızın durumuna göre 10-20 seans arasında yapılabilmektedir. Ama bir maximum sınırı yoktur. Her sene yapılabilmektedir.

Tedavi sonrası  hastalarda %75-%80 oranında iyileşmeler gözükür.

TMS Tedavisinin başarı oranı nedir?

Genel olarak başarı oranı %75-%85 arasındadır. Aslında 10 kişiden 7-8 hastamızda ciddi iyileşmeler görmekteyiz.

TMS yaptırırken ilaç da kullanılabilir mi?

TMS Tedavisi olurken başladığınız veya devam ettiğiniz ilaçlarınız var ise bunlara devam edebilirsiniz. TMS olurken terapi de alabilirsiniz bunlar TMS Tedavisi olmanıza engel değildir.

Kullanım Alanları

• Depresyon
  • Panik Atak
  • Anksiyete (kaygı)
  • Obsesif Kompulsif Bozukluk (takıntı)
  • Migren
WeCreativez WhatsApp Support
Merhabalar, Size Nasıl Yardımcı Olabilirim?